WoW: Shadowlands می تواند چیز خاصی باشد

World of Warcraft: Shadowlands Beta Impressions
(تصویر: © بلیزارد اینترتینمنت)

حکم اولیه

نسخه بتای World of Warcraft: Shadowlands اولین نگاهی قانع کننده به آنچه می توانیم از هیجان انگیزترین الحاقیه بلیزارد داشته باشیم ارائه می دهد. اگرچه منطقه شروع جدید بعید است بازیکنان کهنه کار را تحت تأثیر قرار دهد، اما هنوز یک آموزش کاملاً قوی برای بازیکنان جدید است. علاوه بر این، The Maw در حال شکل دادن به یک تجربه سرد کننده است.

طرفداران

  • +Exile’s Reach یک آموزش قوی است
  • +Maw وحشتناک به نظر می رسد
  • +Level squish بسیار بصری است

منفی

  • بازیکنان جدید با Battle for Azeroth گیر خواهند داد
  • Exile’s Reach به دلیل خطی بودنش، جانبازان را راضی نمی کند

World of Warcraft: Shadowlands در حال شکل گیری است تا بصری ترین و جسورانه ترین الحاقیه ای باشد که تا به حال در تاریخ 16 ساله بازی دیده ایم. بلیزارد ارزش دسترسی بیشتر جهان را درک می کند و در عین حال پیچیدگی سیستم های پیشرفت خود را افزایش می دهد. Shadowlands یک اسکویش سطح (که حداکثر سطح را به 60 کاهش می دهد)، درختان مهارت متصل به میثاق ها، یک منطقه شروع کاملا جدید و یک سیاه چال بی نهایت به نام Torghast را معرفی می کند.

از آنجایی که نسخه بتا Shadowlands در حال حاضر برای بازیکنان منتخب در دسترس است، من این امتیاز را داشتم که برخی از محتوای اضافه شده به برنامه توسعه را امتحان کنم. من منطقه شروع جدید را تکمیل کردم و کمی از The Maw را در Shadowlands جستجو کردم، و به من اعتماد کنید، چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

World of Warcraft: Shadowlands Exile’s Reach 

Exile’s Reach یک مقدمه خوب برای بازیکنان جدیدی است که مطمئن نیستند World of Warcraft چیست یا چگونه آن را بازی کنند. این questline با موفقیت به نحوه استفاده از توانایی‌های ویژه می‌پردازد، کدام برگه چه کاری انجام می‌دهد، چگونه emote کند و چه چیزی را از سیاه‌چال‌ها انتظار می‌رود. 

به عنوان مثال، یک اعلان ظاهر شد که به من می گفت چگونه جسد عنکبوت ها را بعد از کشتن آنها غارت کنم. این نوع لحظات مرا شگفت زده می کند که چگونه بازی به طور شهودی تشخیص می دهد که بازیکنان چه زمانی بیشتر به کمک نیاز دارند. در سال 2007، من به وضوح به یاد دارم که برای یک ساعت در حال تقلا بودم، مطمئن نبودم که چگونه غارت کنم یا حتی “راست کلیک” چیست. این نوع آموزش ها برای افرادی که مانند خود 9 ساله من هستند فوق العاده مفید خواهد بود.

این منطقه نه تنها یک آموزش مفید برای بازیکنان جدید ارائه می دهد، بلکه بسیار زیبا است. Exile’s Reach ممکن است کوچک باشد، اما مجموعه‌ای از قطعات منحصر به فرد را در خود جای داده است، شاید در تلاشی برای نشان دادن آنچه بازیکنان جدید می‌توانند از بقیه بازی انتظار داشته باشند. شما خواهید دید که در حال عبور از یک جنگل مسحور شده، یک ساحل پر از مورلوک، یک لانه عنکبوت تاردار، و یک معبد فاسد پر از غول‌ها هستید.

World of Warcraft: Shadowlands beta impressions

(اعتبار تصویر: Blizzard Entertainment)

من همچنین قدردانی می‌کنم که Exile’s Reach چقدر کارآمد است. بازیکنان جدید را با یک منطقه غول پیکر غرق نمی کند و از آنها انتظار دارد که بفهمند چه کاری انجام دهند. با این حال، به عنوان کسی که 13 سال بازی World of Warcraft را انجام داده‌ام، این گیم‌پلی ساده بخشی از دلیل این است که چرا آنقدر به من نمی‌چسبد. از آنجایی که این منطقه به عنوان ادغام فشرده از همه چیزهایی که از بازی انتظار دارید، همراه با تعداد انگشت شماری از آموزش ها، به طور کامل از باز بودن و آزادی که WoW را بسیار رضایت بخش می کند چشم پوشی می کند. Exile’s Reach بسیار خطی است، و در حالی که مقداری باز وجود دارد، حتی از راه دور به مقیاسی که در بقیه بازی مشاهده می شود نزدیک نیست. 

Exile’s Reach با یک سیاه چال آموزشی پوشانده شده است که در آن بازیکنان وارد یک برج پر از غول ها می شوند و با رئیس اژدهای مرده مبارزه می کنند. متأسفانه، منطقه فاقد جزئیات و ایده های تخیلی است، زیرا برج مملو از اتاق های دایره ای خالی است که به طور نامناسبی در اطراف آن قرار گرفته اند. اژدهایی که در بالا قرار دارد کمی باحال به نظر می رسد، اما حتی در آن زمان هم انتظار بیشتری داشتم. World of Warcraft معمولاً به دلیل طراحی محیطی دقیق خود شناخته می شود، اما هیچ چیز در سیاهچال چنین سطح الهام را نداشت.

World of Warcraft: Shadowlands beta impressions

(اعتبار تصویر: Blizzard Entertainment)

هنگامی که با Blood Elf خود به Orgrimmar بازگشتم، با آموزش مواجه شدم که به من نشان می داد چگونه یک پایه بخرم و هنگام جستجوی مناطق خاص در شهرهای هاب با نگهبانان صحبت کنم. با این حال، این آموزش شهودی با من به پایان رسید که بلافاصله مجبور شدم شروع به گسترش Battle for Azeroth کنم.

من کمی تحقیق کردم و ظاهراً بازیکنان جدید باید پس از تکمیل Exile’s Reach از طریق Battle for Azeroth بازی کنند. از آنجایی که اکانت بتای که من استفاده می‌کردم فقط یک کاراکتر در دسترس داشت، به نظر می‌رسد که به همین دلیل است که من به سرعت وارد خط questline شدم. این یک تصمیم عجیب است، زیرا به این معنی است که بازیکنان جدید نمی‌توانند با برخی از بهترین الحاقات بازی، از جمله The Burning Crusade و Wrath of the Lich King، بدون تکمیل این بخش تلاش کنند. 

این انتخاب تا حدی منطقی است. از آنجایی که بازیکنان دیگر برای تجربه بازی Shadowlands مجبور نخواهند بود در تمامی نسخه‌های گسترش‌دهنده World of Warcraft تلاش کنند، برای بازیکنان جدید منطقی‌تر است که ابتدا باید با جدیدترین نسخه اضافه شده به داستان آشنا شوند.

World of Warcraft: Shadowlands The Maw 

هنگامی که منطقه شروع را به پایان رساندم، به سرعت روی سطح 50 تون پریدم و سفر خود را به Shadowlands آغاز کردم. منطقه ویران شده افتتاحیه، The Maw، قطعا من را تحت تاثیر قرار داد. در حالی که اسکرین‌شات‌های این منطقه عالی به نظر می‌رسند، مطمئن نبودم که کاوش در آن به همان اندازه خوب باشد. هنگامی که وحشت واقعی و کنونی این قلمرو کابوس وار را تجربه کردم، به سرعت شک و تردیدهایم برطرف شد. 

World of Warcraft: Shadowlands beta impressions

(اعتبار تصویر: Blizzard Entertainment)

من از طرفداران پر و پا قرص این خوشه های یخ مانندی هستم که از صخره ها بیرون زده اند، زیرا کنتراست خنکی با رنگ نارنجی تیره اسکای باکس ایجاد می کنند. علاوه بر این، منظره طرقست که در پس زمینه خودنمایی می کند بسیار تهدید کننده است. خارج از طراحی بصری، این منطقه مملو از وحشت مکانیکی است. منطقه‌ای با تعداد انگشت شماری کایران در حال چرخش در محراب مملو از روح‌های وحشت‌زده است. به طور معمول، انتظار نمی رود که بازیکنان به طور همزمان بیش از چند اوباش را مدیریت کنند، بنابراین دیدن ده ها نفر بد که در اطراف یک مکان معلق هستند، من را به شدت تحت فشار قرار داد. 

World of Warcraft: Shadowlands beta impressions

(اعتبار تصویر: Blizzard Entertainment)

علاوه بر این، بخشی از The Maw وجود دارد که در آن موجودی بزرگ شبح مانند به نام Magister بر فراز جریان مه آلودی که جوهر روح های محکوم به فنا را در خود می پروراند، شناور است. وقتی وارد این رودخانه ارواح شدم، صفحه نمایشم مه آلود شد و می‌توانستم امواجی از ارواح را ببینم که در پایین دست شناور هستند. لحظاتی مانند این نه تنها ترسناک هستند، بلکه فوق العاده چشمگیر و به یاد ماندنی هستند. 

خط پایین 

بازی World of Warcraft: Shadowlands بتای آن چیزی است که می‌توانیم از عرضه رسمی انتظار داشته باشیم. من واقعاً تحت تأثیر کار بلیزارد قرار گرفته‌ام تا بازی را برای بازیکنان جدید و کسانی که سال‌هاست به توسعه‌دهی دست نزده‌اند، در دسترس‌تر کند. علاوه بر این، The Maw تا اینجا عالی به نظر می رسد و من پیش بینی می کنم که بقیه مناطق گسترش به همان اندازه جذاب باشند. 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]