
(اعتبار تصویر: Shutterstock)
چه در یک کلاس آنلاین یا یک جلسه شرکتی شرکت کنید، Google Meet ابزارهایی را دارد که بهترین تجربه را به شما ارائه می دهد. یکی از ابزارهای مورد علاقه من قابلیت ضبط جلسات شماست.
ضبط جلسه Google Meet می تواند مزایای مختلفی داشته باشد. برای جلسات شرکتی، میتواند به اعضای تیم کمک کند تا موضوعاتی را که مورد بحث قرار گرفتهاند دوباره بررسی کنند. همچنین می تواند جایگزین ثبت دقایق سنتی تر در طول جلسه شود. برای دانشجویان می توانند هنگام مرور از ضبط سخنرانی استاد خود به عنوان مکمل استفاده کنند. فقط به یاد داشته باشید که به طرفین دیگر که در حال ضبط هستید اطلاع دهید.
قبل از شروع ضبط جلسه خود، باید دو نکته را به خاطر بسپارید. اولاً، ضبط جلسات فقط به سازماندهنده تماس و کسانی که مجاز به انجام آن هستند محدود میشود. دوم، ضبط تماس Google Meet فقط با نسخه رایانه ای Meet امکان پذیر است. اکنون که آنها از راه رسیدهاند، در اینجا مراحلی وجود دارد که میتوانید تماس Google Meet خود را ضبط کنید.
تماس Google Meet را شروع کنید.
در مرکز پایین پنجره تماس، روی دکمه منوی «گزینههای بیشتر» کلیک کنید . دکمه این کنترل مانند سه نقطه عمودی در کنار دکمه پایان تماس است.
از منوی پاپ آپی که پس از انجام مرحله دوم ظاهر شد، روی ضبط جلسه کلیک کنید. این عمل باید منویی به نام “ضبط” در سمت راست صفحه نمایش شما باز کند.
از منو، روی شروع ضبط کلیک کنید . با این کار یک پنجره تایید باز می شود که به شما در مورد اهمیت گرفتن رضایت همه شرکت کنندگان قبل از ضبط اطلاع می دهد.
برای شروع ضبط، روی Start کلیک کنید . با این کار به سایر شرکت کنندگان اطلاع داده می شود که ضبط جلسه شما شروع شده است. Google Meet نیز از شما میخواهد که منتظر بمانید تا جلسه شما را ضبط کند.
برای پایان ضبط، روی توقف ضبط در همان منوی مرحله پنج کلیک کنید. با این کار یک کادر تأیید باز می شود و از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید که می خواهید ضبط را پایان دهید.
مجدداً روی Stop recording در کادر تأیید کلیک کنید. پس از توقف ضبط، Google Meet ویدیوی شما را در Google Drive در پوشه «Meet Recordings» ذخیره میکند.