نظر وبزینر

مجموعه محبوب آفیس مایکروسافت مجموعه‌ای از قابلیت‌های همکاری حیاتی را اضافه می‌کند اما بسیاری از بهترین ویژگی‌های جدید آن را برای مشتریان تجاری محدود می‌کند.

 

طرفداران

  • +ویژگی های همکاری قوی
  • +ویژگی گروه های سفارشی قدرتمند
  • +برنامه ریز مفید

منفی

  • بدون ویرایش همزمان برای پاورپوینت یا اکسل
  • روی حالت تبلت تنظیم نمی شود
  • بهبودهای کمی برای کاربران خانگی

 

چند سال پیش، مایکروسافت پیشرو بی چون و چرا در مجموعه های بهره وری بود، اما با توجه به Google Docs و انبوهی از برنامه های اداری رایگان، این شرکت باید نشان دهد که آفیس و خدمات ابری مرتبط با آن ارزش پول را دارند، هم برای مشاغل. و کاربران خانگی آفیس 2016 به جای اختراع مجدد چرخ با یک رابط کاربری جدید و جذاب یا اضافه کردن تعداد زیادی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز، تمرکز اصلی خود را بر همکاری متمرکز می‌کند و ارتباط، ویرایش اسناد مشابه و برنامه‌ریزی پروژه‌ها را برای تیم‌ها آسان‌تر می‌کند. سازمان‌ها چیزهای زیادی را دوست خواهند داشت در حالی که مصرف‌کنندگان چند مزیت جدید را از این مجموعه مشاهده می‌کنند، که به صورت دانلود رایگان برای هرکسی که مشترک سرویس Office 365 مایکروسافت (از 6.99 دلار شروع می‌شود) یا در نسخه محدود و باکس با قیمت 139.99 دلار ارائه می‌شود.

با این حال، مایکروسافت با حذف برخی از ویژگی های مهم و ناتوانی در ادغام کامل آفیس 2016 با سیستم عامل جدید ویندوز 10 این شرکت، فضای زیادی را برای بهبود در ارتقاء های آینده باقی گذاشته است. در اینجا هفت مورد از آفیس 2016 را می پسندیم و دو مورد را که دوست نداریم.

خوب

Word 2016 ویرایش مشترک با چت

برای سال‌ها، Google Docs دارای یک ویژگی است که آن را برای همکاری بسیار بهتر از Office می‌کند: ویرایش بلادرنگ. آفیس 2016 این قابلیت را به Word اضافه می کند و چت های ویدیویی Skype را با هم تیمی های شما یکپارچه می کند. با این حال بهتر است، این برنامه در هر دو برنامه ورد وب و دسکتاپ به خوبی کار می کند.

 

بعد از اینکه یک سند را باز کردم، دکمه اشتراک گذاری را فشار دادم و به یکی از دوستانم مجوز دادم، او به من ملحق شد و من توانستم نام و مکان نما او را در حال تغییر خطوط متن در زمان واقعی، بدون تاخیر قابل تشخیص ببینم. این فرآیند بدون عیب و نقص کار می کرد، چه من یا او از کلاینت ورد 2016 دسکتاپ یا برنامه ورد وب در مرورگر استفاده می کردیم.

من برگه اشتراک‌گذاری را باز کردم و توانستم فهرستی از افرادی را ببینم که مجوز ویرایش آن سند را داشتند و فهرستی از افرادی که در حال ویرایش آن هستند در بالای یک قانون عمودی ظاهر می‌شود. همانطور که ماوس را روی نام‌ها می‌چرخانم، نمادهایی برای شروع تماس، ارسال پیام فوری، شروع یک چت ویدیویی یا ارسال ایمیل ظاهر می‌شوند. اگر کاربران آنلاین بودند، با استفاده از Skype for Business و بخشی از همان حساب سازمانی، Word آنها را در دسترس نشان می داد.

وقتی دکمه تماس ویدیویی روی نام دوستم را فشار دادم، Skype for Business ظاهر شد و تماسی را برای ما شروع کرد تا بتوانیم در حین ویرایش یک سند چت کنیم. با به حداقل رساندن اسکایپ، ویدیوی دوست من به عنوان یک پنجره شناور کوچک در بالای سند ظاهر شد، بنابراین فضای زیادی برای ویرایش محتوا در حالی که هنوز چهره یکدیگر را می‌بینیم وجود داشت. با این حال، برای ارسال پیام یا تماس با کسی، باید یا از Skype برای کسب و کار در همان سازمان استفاده کنید یا اگر از Skype معمولی استفاده می کنید، ایمیل کاربران باید در لیست مخاطبین شما باشد یا به یک حساب عمومی Skype پیوند داده شود.

بیشتر: ویندوز 10: بررسی کامل

اشتراک گذاری ساده، پیوست های ابری در Outlook

آفیس 2016 دعوت از دیگران را برای مشاهده و ویرایش اسناد مشابه بسیار آسان می کند. یک دکمه اشتراک گذاری در سمت راست نوار ابزار در برنامه های اصلی دسکتاپ: Word، Excel و PowerPoint قرار دارد.

بزرگترین نوآوری اشتراک گذاری Office 2016 نه در برنامه های اصلی اسناد (Word، Excel، PowerPoint) بلکه در ویژگی پیوست Outlook ظاهر می شود. مایکروسافت می‌داند که اغلب کاربران اسناد مبتنی بر ابر را دانلود می‌کنند و سپس فایل‌ها را ایمیل می‌کنند تا اینکه پیوندی برای ویرایش اسناد در فضای ابری برای همکاران ارسال کنند. این به این دلیل است که تنظیم مجوزها می تواند دردسرساز باشد. چه کسی می خواهد پیوندی را برای کسی ایمیل کند و سپس متوجه شود که نمی تواند آن را باز کند یا می تواند باز کند اما ویرایشش نمی کند؟

در Outlook 2016، وقتی سندی را که در پوشه OneDrive خود ذخیره شده است پیوست می‌کنید و آن را برای شخصی ایمیل می‌کنید، به گیرنده به طور خودکار مجوز ویرایش داده می‌شود. اگر آن شخص از Outlook استفاده می کند، سند حتی به عنوان یک نماد پیوست ظاهر می شود که شخص می تواند باز کند. با این حال، تا حدودی آزاردهنده است، وقتی برای یک سند Word که دریافت کردم روی پیوست دوبار کلیک کردم، ابتدا به مرورگر وب منتقل شدم و از من پرسیده شد که آیا می‌خواهم به جای رفتن مستقیم به برنامه Word یا برنامه Word، سند را باز کنم.

برای آسان‌تر کردن ارسال اسناد در Outlook، پنجره mail composer فهرستی از ده‌ها فایل اخیر، هم محلی و هم مبتنی بر فضای ابری را با زدن نماد گیره کاغذ نشان می‌دهد. اگر فایلی است که اخیراً روی آن کار کرده‌اید، دیگر لازم نیست در اطراف هارد دیسک خود به دنبال آن بگردید.

گروه های کاربری سفارشی که هر کاربری می تواند ایجاد کند

در اکثر سازمان‌هایی که از Office استفاده می‌کنند، اگر می‌خواهید با همه افرادی که در یک پروژه خاص یا در یک بخش خاص کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید، دو انتخاب دارید: از بخش فناوری اطلاعات بخواهید یک آدرس پستی گروهی برای شما ایجاد کند یا فقط به یاد داشته باشید که همه موارد را CC کنید. افراد مناسب در هر پیام

با این حال، با Outlook 2016، کاربران سازمانی می توانند گروه های سفارشی خود را ایجاد کنند و افراد را به دلخواه به آن گروه ها دعوت کنند. همه گروه‌هایی که برای آنها مشترک شده‌اید در زیر فهرست جعبه‌های ایمیل در پنجره سمت چپ Outlook ظاهر می‌شوند. وقتی گروهی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید فهرستی از مکالمات رشته‌ای از اعضا را ببینید و همچنین می‌توانید یک تقویم مشترک برای گروه، فهرستی از فایل‌های OneDrive و یک دفترچه یادداشت OneNote را مشاهده کنید. پس از پذیرش دعوت شما، اعضا می توانند افراد را نیز به گروه اضافه کنند.

من یک گروه جدید به نام AvramsTestGroup با کلیک راست روی سربرگ Groups و انتخاب New Group ایجاد کردم. سپس از من خواسته شد که نامی را برای گروه خود انتخاب کنم و آن را برای اعضای دعوت شده عمومی یا خصوصی تنظیم کنم. این نرم افزار به من اجازه نمی داد کسی را با آدرس ایمیل خارج از سازمان اضافه کنم.

گروهم را طوری تنظیم کردم که ایمیل‌هایی از خارج از سازمان دریافت کند و سپس توانستم از حساب جیمیل خود پیامی به گروه ارسال کنم. با این حال، به‌طور پیش‌فرض، گروه‌ها فقط می‌توانند از داخل سازمان ارتباطات دریافت کنند.

متأسفانه، کاربران خانگی به ویژگی Groups دسترسی ندارند. فقط مشتریان تجاری و آموزشی انجام می دهند.

برنامه ریز به مدیریت پروژه ها کمک می کند

فرقی نمی‌کند گروه شما روی یک پروژه مشترک کار می‌کند یا فقط چند کار در حال انجام است، می‌توانید کارهای همه را در برنامه جدید وب Planner پیگیری کنید. وقتی Planner Hub را باز کردم، داشبورد مبتنی بر وب با پیمایش به همه «طرح‌ها» (یا وظایف) سازمان، فهرستی از طرح‌های موجود را در صفحه سمت چپ و کاشی‌هایی را دیدم که وضعیت هر طرح را در صفحه سمت راست نشان می‌دهد. ، با هر کاشی نشان می دهد که چه تعداد کار تکمیل نشده و چه تعداد از آنها دیر، شروع نشده یا در حال انجام است. به‌طور پیش‌فرض، هر گروه به‌عنوان «طرح» فهرست می‌شود و نمی‌توانید چندین پلن برای یک گروه ایجاد کنید. اما من توانستم بدون اینکه ابتدا گروهی بسازم و کاربرانی را به آن اختصاص دهم، یک پلن ایجاد کنم.

هنگامی که یک طرح موجود را باز کردم، مجموعه‌ای از ستون‌ها به من ارائه شد که در زیر هر کدام فهرستی از وظایف – ارائه شده به عنوان کارت – در زیر آن وجود داشت. ستون سمت چپ یک ستون عمومی برای انجام است، در حالی که بقیه سطل های سفارشی هستند که می توانید وظایف را به آنها بکشید. در نمونه طرح “تیم فروش Coho” که مایکروسافت به من نشان داد، سطل هایی برای توسعه پیشنهاد، بررسی و تایید، و شروع فرصت وجود داشت. کارت مربوط به هر کار، عنوان کار، تاریخ سررسید آن و نام شخصی که به آن محول شده بود را نشان می داد. اگر گیرنده یک سند یا عکس را به کار ضمیمه کرده بود، یک اسکرین شات از فایل در کارت ظاهر می شد.

با کلیک بر روی نماد نمودارها در بالای صفحه، نمودار دایره ای رنگارنگی نشان می دهد که تعداد کارهای تکمیل شده، در حال انجام، دیر یا شروع نشده است. یک نمودار میله ای طولانی در کنار آن اسامی هر شرکت کننده را با یک نوار نشان می دهد که تعداد زیادی از وظایف آنها در حال انجام یا تکمیل است.

هنگام ایجاد یا ویرایش یک کار، می‌توانید توضیحی بنویسید، پیوست‌ها یا پیوندها را اضافه کنید، وضعیت را تغییر دهید، تاریخ شروع/پایان را تنظیم کنید، یا نظر اضافه کنید. قرار است وظایف نه تنها توسط گیرنده، بلکه توسط سایر اعضای گروه مشاهده شود که می توانند نتایج کار خود را مشاهده کنند و بازخورد خود را در اینجا اضافه کنند. دیدن برنامه‌ریزی که برنامه‌های مدیریت پروژه شخص ثالث مانند Basecamp را جایگزین می‌کند، که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، اما با آفیس ادغام نمی‌شوند، آسان است. همچنین نرم افزار Project خود مایکروسافت وجود دارد که هزینه اضافی دارد (25 دلار برای هر کاربر در ماه برای Office 365) و بسیار پیچیده تر است.

Planner هنوز در پیش نمایش است و در ابتدا فقط در رابط وب برای سازمان هایی ظاهر می شود که بخشی از برنامه “Fire Release” مایکروسافت برای پذیرندگان اولیه هستند. در ابتدا برای مصرف کنندگان در دسترس نخواهد بود.

نمودارهای جدید اکسل

مایکروسافت شش نوع نمودار جدید را به اکسل اضافه کرده است که به شما امکان می دهد داده ها را به روش های تازه و جذاب ارائه دهید. جالب‌ترین آنها نمودار آبشار است که میله‌های عمودی را نشان می‌دهد که از یک خط پایه به بالا یا پایین اشاره می‌کنند، با آنهایی که در زیر خط ضرر نشان می‌دهند در حالی که آن‌هایی که در بالا افزایش دارند. در حالی که مایکروسافت می‌گوید آبشار برای داده‌های مالی خوب است، می‌توانیم تصور کنیم که از آن برای ردیابی سایر نتایج مختلط مانند صفحات وب در سایت‌هایی که ترافیک آن‌ها افزایش یا کاهش یافته است استفاده شود.

لیست نمودارهای جدید دیگر شامل نقشه درختی، تجسمی کاشی مانند از ارزش آیتم های مختلف نسبت به یکدیگر (مثلاً کتاب های هنری در مقابل کتاب های کودکان و رمان های عاشقانه) و نمودار Sunburst است که این داده ها را به یک دایره تبدیل می کند. دایره نمودار مانند

مهمتر از آن، ویژگی نمودارهای اکسل اکنون می تواند پیش بینی هایی را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، وقتی داده‌های درآمد سه ساله یک شرکت انتشاراتی را برجسته کردم و گزینه پیش‌بینی را انتخاب کردم، اکسل نمودار خطی را به من ارائه داد که درآمد پیش‌بینی‌شده سال آینده را به رنگ نارنجی نشان می‌دهد. وقتی داده های 12 ماهه را هایلایت کردم، نموداری ماهانه با پیش بینی های سه ماهه بعد از دوره زمانی که انتخاب کرده بودم به من نشان داد.

تم های اداری رنگ و بویی به ارمغان می آورند

نوارها و روبان‌ها در آفیس 2013 یک رنگ سفید واضح هستند که نگاه کردن و تمایز آنها از یکدیگر را بسیار دشوار می‌کند، به‌ویژه زمانی که ویندوز 10 را اجرا می‌کنید، که به طور پیش‌فرض به اکثر برنامه‌ها نوار عنوان سفید می‌دهد.

آفیس 2016 به شما امکان می‌دهد بین این تم سفید واضح، تم خاکستری تیره و تم «رنگارنگ» که به‌طور پیش‌فرض روشن است و به هر برنامه یک نوار عنوان و هدر روبانی می‌دهد، یکی را انتخاب کنید که با رنگ تأکیدی سنتی آن مطابقت دارد. رنگ آبی برای Word، آبی روشن برای Outlook، سبز برای Excel و قرمز برای PowerPoint وجود دارد. با باز شدن چند تا از این برنامه ها به طور همزمان، من توانستم به سرعت و به راحتی بفهمم که به ارائه یا سند Word نگاه می کنم، فقط از طرح رنگی رابط کاربری اطراف آن.

جستجوی هوشمند

اگر در حال مشاهده یا ویرایش یک سند هستید و کلمه یا عبارتی را می‌بینید که می‌خواهید درباره آن بیاموزید، فقط می‌توانید آن را برجسته کنید، کلیک راست کرده و Smart Lookup را انتخاب کنید. سپس یک صفحه در سمت راست برنامه با چند مقاله و عکس از Bing در مورد این عبارت ظاهر می شود. این در همه برنامه‌های اصلی آفیس، از جمله Word، Excel، PowerPoint و Outlook کار می‌کند، و حتی از متن اطراف که برجسته نکرده‌اید، متنی را ترسیم می‌کند.

برای بررسی توانایی Smart Lookup که اطلاعات خود را از زمینه استخراج می کند، یک سند Word جدید را باز کردم و دو جمله با استفاده از کلمه “notebook” نوشتم، یکی در مورد خرید “کامپیوتر نوت بوک” و دیگری در مورد نوشتن در “نوت بوک مارپیچ”. سپس فقط کلمه “نوت بوک” را در هر جمله برجسته کردم و Smart Lookup را فعال کردم. در مورد اول، من عکس ها و مطالبی را در مورد رایانه های قابل حمل دیدم، اما در مورد دوم، چیزی جز اطلاعاتی در مورد نوت بوک های کاغذی به من نشان داده نشد.

اگرچه این یک ویژگی مفید است، اما به سختی یک ویژگی اصلی است. مرورگر اج مایکروسافت دارای یک ویژگی تقریباً یکسان به نام Ask Cortana است که با برجسته کردن و کلیک راست روی متن در یک صفحه وب فعال می شود. منوی کلیک راست Google Chrome به شما امکان می دهد عبارت برجسته شده را در گوگل «جستجو کنید»، اما نتایج آن یک برگه جدید ایجاد می کند.

بیشتر: Microsoft Sway برای ویندوز 10: بررسی کامل

بد

بدون ویرایش همزمان برای اکسل، پاورپوینت

اگرچه Word به شما اجازه می دهد تا با استفاده از سرویس گیرنده دسکتاپ همان سند را مانند سایر کاربران ویرایش کنید، اکسل و پاورپوینت این کار را نمی کنند. اگر از برنامه‌های وب برای هر یک از برنامه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید یک سند را هم‌زمان با سایرین ویرایش کنید و تغییرات آنها را مشاهده خواهید کرد، اما نه در زمان واقعی.

وقتی من و دوستی سعی کردیم یک ارائه را همزمان در برنامه وب ویرایش کنیم، گوشه بالای پنجره لیستی از افرادی را که در حال ویرایش هستند نشان می دهد. و وقتی دوستم تغییری ایجاد کرد، می‌توانستم یک نماد نارنجی کوچک روی اسلایدی که در حال ویرایشش بود ظاهر شود، اما چند ثانیه طول کشید تا تغییرات او روی صفحه نمایش من ظاهر شود. نه من نام او را در بالای آن تغییرات شناور هنگام تایپ کردن ندیدم و نه می توانستم تایپ او را مانند آنچه در Word دیدم ببینم. اگر یکی از ما آن را در پاورپوینت دسکتاپ یا برنامه اکسل باز می کرد، نمی توانستیم همان سند را ویرایش کنیم.

در مقابل، Google Docs به شما امکان می‌دهد تا ویرایش‌های بی‌وقفه و بی‌درنگ را در اسناد پردازش کلمه، صفحات گسترده و ارائه‌ها مشاهده کنید. تصور اینکه مایکروسافت در نهایت قابلیت ویرایش مشترک را به پاورپوینت و اکسل بیاورد آسان است، اما در حال حاضر، این شرکت برنامه‌ها یا خط زمانی را اعلام نکرده است.

رابط کاربری را متناسب با حالت تبلت تنظیم نمی کند

مانند نسخه‌های قبلی آفیس، 2016 به شما امکان می‌دهد حالت لمسی را فعال کنید، که برای هدف‌گیری آسان‌تر با انگشت، آیکون‌های منوی نواری آن را کمی بزرگ می‌کند و فاصله می‌دهد. با این حال، باید بین حالت‌های لمسی و ماوس به صورت دستی، با زدن یک نماد کوچک در گوشه سمت چپ بالای یکی از پنجره‌های برنامه و انتخاب یک منوی کشویی، جابجا شوید. از آنجایی که این یک محصول مایکروسافت است که روی ویندوز 10 اجرا می‌شود، امیدواریم زمانی که از حالت دسک‌تاپ به حالت تبلت می‌رویم، به طور خودکار لمسی شود – برای مثال، با جدا کردن صفحه کلید از تبلت سرفیس.

در حالی که آیکون‌ها روی نوار قرار دارند در حالت لمسی بسیار راحت‌تر هدف‌گیری می‌شوند، بیشتر قسمت‌های دیگر رابط کاربری – مانند ناحیه ویرایش سلول‌ها، یا کادرهای محاوره‌ای برای تغییر ویژگی‌های نمودار – به همان اندازه کوچک هستند که در ماوس هستند. حالت، آنها را به چالشی برای کلیک کردن تبدیل می کند.

ارتقاء و نسخه رایگان

هر کسی که قبلاً مشترک آفیس 365 باشد – به عنوان یک کاربر خانگی، یک تجارت یا مشتری سازمانی – بلافاصله واجد شرایط ارتقاء رایگان به آفیس 2016 است. کاربران یا سازمان‌هایی که از نرم‌افزار جعبه‌دار استفاده می‌کنند باید یک اشتراک یا نسخه جعبه‌ای خریداری کنند. ما اشتراک را به شدت توصیه می کنیم، زیرا نرم افزارهای بیشتری (مثلاً Outlook) و به روز رسانی های آینده را ارائه می دهد.

مصرف‌کنندگانی که از هزینه‌های ماهانه ترس دارند، می‌توانند Office Home & Student را خریداری کنند که به عنوان یک بار خرید 139.99 دلار هزینه دارد و روی یک رایانه اجرا می‌شود، اما Outlook، Publisher یا Access را شامل نمی‌شود. با 6.99 دلار در ماه، Office 365 Personal به شما اشتراکی می دهد تا از همه برنامه ها و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید. Office 365 Home 9.99 دلاری همان چیزی را در پنج کامپیوتر به شما می دهد. می‌توانید با خرید یک کارت کلید که شامل کلید محصول با پیش‌پرداخت ۱۲ ماهه است، مقداری پول پس‌انداز کنید. آمازون در حال حاضر یک سال از Office 365 Personal دارد(در برگه جدید باز می شود)به قیمت 59.99 دلار و Office 365 Home(در برگه جدید باز می شود)برای 69.99 دلار

سازمان هایی با حداکثر 300 کارمند 12.50 دلار به ازای هر کاربر در ماه برای Office 365 Business Premium می پردازند که شامل تمام برنامه های اداری اصلی به اضافه ایمیل می شود. شرکت هایی با بیش از 300 کاربر باید بسته Enterprise را خریداری کنند که هزینه آن برای هر کاربر در ماه 20 دلار برای خدمات مشابه است.

خط پایین

اگر قبلاً مشترک آفیس 365 هستید، از پیشرفت هایی که مایکروسافت ارائه می دهد لذت خواهید برد و باید فوراً ارتقاء رایگان خود را دانلود کنید. کاربران خانگی از تم های بهبود یافته، جستجوی هوشمند و نمودارهای اکسل بهبودیافته بهره زیادی خواهند برد. کاربران تجاری باید به ویژه از ابزارهای همکاری بهبودیافته، به ویژه ویرایش همزمان در Word، پیوست‌های ایمیل مبتنی بر ابر در Outlook و ویژگی گروه‌های سفارشی هیجان‌زده شوند. اگر شرکت شما مشترک است، از میز کمک بخواهید تا شما را در اسرع وقت ارتقا دهد. بسته به خط مشی IT شما، حتی ممکن است به شما اجازه داده شود که ارتقا را خودتان اجرا کنید.

اگر یک کاربر خانگی با نسخه قدیمی آفیس و بدون اشتراک هستید، ممکن است ویژگی‌های جدید دلایل کافی برای ارتقا ارائه نکنند. کاربران Google Docs انتخاب سختی دارند، زیرا Office 2016 قالب‌بندی، ماکروها و سایر ابزارهای بسیار پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند، اما همچنان مانند Docs ویرایش همزمان برای صفحات گسترده و ارائه‌ها ندارد. با این حال، اگر به آن ویژگی نیاز ندارید اما پیشرفته ترین بسته بهره وری کلی در بازار را می خواهید، Office 2016 بهترین انتخاب شما است.

مشخصات مایکروسافت آفیس 2016

وب سایت شرکت products.office.com
بستر، زمینه پنجره ها
نوع نرم افزار نرم افزار کسب و کار
کمتر
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]